مهندسی عمران گرایش سازه

مهندسی عمران از جمله رشته هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران کشور است. یعنی هر چیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل های مخابرات، ساختمان های در برابر زلزله، سیل و آتش، نیروگاه های برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز، در حیطه ی کار مهندس عمران قرار می‌گیرد، مهندسی عمران طیف بسیار وسیعی از کارها را در بر می‌گیرد.


یعنی اگر بخواهیم ساختمان، پل، برج، تونل، راه، سیلو و یا شبکه های فاضلاب بسازیم در آغاز به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تاعلاوه بر رعایت جنبه های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی عمران است.

مهندسی سازه
هدف دوره کارشناسی ارشد سازه تربیت افرادی است که دارای توانایی و مهارت جهت طراحی و نظارت بر پروژه های تخصصی در زمینه سازه و دارای توان تحقیقاتی جهت حل مسائل در این زمینه می باشند. این پروژه های تخصصی می تواند شامل ساختمانهای بلند و ساختمانهای کوتاه نسبتاً پیچیده ، ساختمانهای صنعتی ، برجهای سیلوها، سازه های آبی ماند بندها و سدها و مخازن ذخیره آب ، بندرسازی و پلهای بزرگ و تونلها و نظیر آن باشد.فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مجموعه های مهندسین مشاوره سازه ، معماری، موسسات صنعتی ، وزارتخانه ها ، سازمانهای مسئول اجرای طرح های عمرانی، راه و ترابری و … فعالیت نمایند .